Szabálykönyv II.
MacEpona 2007.05.28. 11:39
A Búró Live Szerepjáték hivatalos szabálykönyve (v7.00), 2007.
Készítették: Bánfalvi István, Gurka Gábor, Nagy Gergely, Neszt Miklós
A Játék lényege:
Ez a játék, mint a szerepjátékok többsége egy varázslatos világban játszódik, ahol orkok, goblinok, törpök, elfek, sötételfek, félszerzetek, vámpírok, tündérek és emberek élnek. Erre a világra épülnek a különböző történetek.
(Leegyszerűsítve) A játékvezetők (NPC-k) küldetéseket adnak a 4-6 fős csapatoknak melyeket el, kell végezniük különböző bonuszokért. A lényeg, az hogy jól érezzük magunkat.
A játék menete:
Játék közben minden játékos a fajára jellemző színű szalagot viseli a jobb vállára vagy a homlokára felkötve. Ezeket a szalagokat a játék elején feliratkozáskor a fehér szalaggal együtt kapjátok meg. Ha a játékos alszik vagy ájult, akkor a színes szalag mellé felköti a fehéret is. Ha egy játékos megöl egy másik játékost, akkor a halott a színes kendőjét átadja a gyilkosának, és helyére a fehéret köti fel. Ezután a jelenlévők kirabolhatják. A halottak lehető leggyorsabban, de csak a csata vége után kb.1-2 perccel elmennek töltőre jelenteni hogy meghaltak, ezt az egyik NPC-nek jelentik, aki a holtak könyvébe beírja őket.
Éjszakai harc:
Éjszaka harc, csak fehér burkolatú tőrrel és rövidkarddal (Pajzs nincsen de a vért ér). Az éjszaka, amikor a látási viszonyok túl rosszak a biztonságos harchoz, de intrika teljes mértékben van.
Általános szabályok (fontos!):
Találati felület ujjatlan póló.
Regenerálódás 10 percenként 1 ÉP és 2 MP, a harc közben nincs regenerálódás. A lény lefeküdhet, leülhet meditálni, ekkor 20 perc meditáció árán visszagyógyul maximum ÉP-jére, MP-jára, de ha közben megzavarják, akkor az ÉP, MP nem növekszik! Alvás közben a lény nem ehet, nem ihat, nem mozoghat és nem beszélhet senkivel, amint ezen pontok valamelyikét megszegi, felébred.
Csak halott lénytől lehet elvenni játék tárgyat (max.1 darabot egyszerre), vagy a pénz felét (lefele kerekítve), kivétel a tolvajlás képességgel rendelkező lények.
Kérünk minden kedves résztvevőt, hogy a fegyvere SP-jét mondja be a harc megkezdése előtt!
Fejre, nyakra, valamint ágyékra és tájékára ütni tilos!!! Lányoknál fokozott figyelmet kérünk!
Az SP-je senkinek sem mehet 1 alá, tehát 1-et mindenki sebez akármilyen átok, vért vagy egyéb hatás van rajta, vagy az ellenfelén (kivéve mágikus védelemnél, ahol nem lehet sebezni) Szintenként a lény 2 SZP-t kap (kivéve Félszerzet, aki 3-at)
Se fegyverhasználat, se képesség, se varázslat, se ÉP, se SP, se MP szint nem mehet a lény szintje +1 fölé! Tehát 2. szintű lénynek nem lehet 4. szintű varázslata, de 3-as Igen.
Aki szabálytalanul játszik, csal, sérülést okoz, ittas állapotban vesz részt a játékon azt a szervezők hazaküldhetik a játékról.
Rövidítések:
- Szervező: Koordinátor
- NPC: No player character, nem játékos karakter,
- HPC: Half player character. Félig játékos karakterek, olyan játékosok akik nem tudják a történetet, de plusz információval rendelkeznek.
- PC: Player character ők a játékosok.
- MP: Manna pont ebből lehet varázslatot kijátszani.
- SP: Sebzéspont, ennyit sebez a fegyvere a lénynek
- ÉP: Élet pont, ebből vonódok le az ellenfél Sp-je. Ha ez nullára csökken a lény meghal.
- SFÉ: Sebzés felfogó érték, ez ellenség Sp-jéből vonódik le.
- SZP: Szintlépés pont, ezt szintlépésnél kapja a lény, és különböző dolgokra oszthatja el.
- TP: Tapasztalati pont ez kell a szintlépéshez.
Választható lények és kasztok:
- ORK: Lehet Barbár, Fejvadász, Gladiátor, Harcos, Íjász, Pap, Tolvaj. Induló faji bónusz: kardokra, bárdokra, buzogányokra +1 SP.
- GOBLIN: Fejvadász, Harcos, Íjász, Pap, Tolvaj. Induló faji bónusz: tőrre +1 SP és 2. szintű fegyverhasználattal indulnak
- TÖRPE: Barbár, Gladiátor, Harcos, Pap, Szent Lovag. Induló faji bónusz: kalapácsra és bárdra +2 Sp, és minden törpe (kaszttól függetlenül) használhatja ezt a két fegyvert.
- ELF: Amazon, Bárd, Druida, Harcművész, Harcos, Íjász, Pap, Szent Lovag, Varázsló(nő). Induló faji bónusz: íjakra és botokra +1 Sp és minden elf (kaszttól függetlenül) használhatja ezt a két fegyvert.
- SÖTÉT-ELF: Amazon, Árnylovag, Bárd, Boszorkány, Fejvadász, Harcművész, Íjász, Nekromanta, Pap, Tolvaj, Varázsló(nő). Induló faji bónusz: nappal minden órában levédhetnek egy varázslatot, este pedig kettőt. 5. szint fölött már a tekercs mágiát is levédi magára nézve, 10. szinten pedig mindenkire nézve. Botokra +1Sp, Ha két szablyával (görbített pengéjű egykezes kard) küzd +1 Sp. Nappal nem regenerálódnak.
- FÉLSZERZET: Bárd, Harcos, Pap, Tolvaj, Varázsló(nő). Induló faji bónusz: 1 SZP-vel indulnak és a játék közben szintlépésnél 2 helyett 3 SZP-t kapnak.
- EMBER: Amazon, Árnylovag, Barbár, Bárd, Boszorkány, Druida, Fejvadász, Gladiátor, Harcművész, Harcos, Íjász, Nekromanta, Pap, Szent Lovag, Tolvaj, Varázsló(nő). Induló faji bónusz: +2 ezüsttel indulnak.
- VÁMPÍR: Árnylovag, Boszorkány, Fejvadász, Harcos, Nekromanta, Tolvaj. Induló faji bónusz: vérszívás képesség, ami úgy működik, hogy a két kézzel megfogja a z ellenfél vállát és bejelenti, hogy vérszívás (de ezt meglepetés szerűen kell), és ekkor a vámpír kap 1 ÉP-t és 1 Max. ÉP-t. Nappal nem regenerálódnak.
- TÜNDÉR: Amazon, Druida, Harcművész, Harcos, Íjász, Pap, Varázsló(nő). Induló faji bónusz: 1 SFÉ-vel indulnak és szintlépésnél kapnak 1 MP-t.
Kasztokra vonatkozó különleges szabályok:
- Bárd: A varázslatait a hangszerével hozza létre vagy énekel, így aki Bárd szeretne lenni annak egy hangszert kell hoznia, amivel játszik, hogy létre jöjjön a mágia vagy minimális énektudással kell rendelkeznie. Elég körülbelül minden mágiánál 10-20 másodperc dallam, hogy létre jöjjön a varázslat.
- Pap: Fajtól függően vagy gonosz, jó vagy természet (semleges) jellemű pap lesz (gonosz: ork, goblin, sötételf)(jó: törpe, elf, tündér) a félszerzet, és az ember választhat, hogy melyik akar lenni, mert így kapják a képességet, varázslatokat. Hozni kell egy szimbólumot, aminek minimum 5x5 cm-es négyzetnek kell lennie, vagy 6 cm átmérőjű körnek.
- Árnylovag/Szentlovag: Hozni kell egy szimbólumot, aminek minimum 5x5 cm-es négyzetnek kell lennie, vagy 6 cm átmérőjű körnek.
Életpontok (ÉP-k):
- AMAZON: Elf – 13, Sötét-elf – 13, Ember – 14, Tündér – 13
- ÁRNYLOVAG: Sötét-elf – 14, Ember – 15, Vámpír – 15
- BARBÁR: Ork – 17, Törpe – 16, Ember – 16
- BÁRD: Elf – 9, Sötét-elf – 9, Félszerzet – 9, Ember – 10
- BOSZORKÁNY: Sötét-elf – 8, Ember – 8, Vámpír – 8
- DRUIDA: Elf – 9, Ember – 9, Tündér – 9
- FEJVADÁSZ: Ork – 14, Goblin – 12, Sötét-elf – 12, Ember – 13, Vámpír – 13
- GLADIÁTOR: Ork – 16, Törpe – 15, Ember – 15
- HARCMŰVÉSZ: Elf – 13, Sötét-elf – 13, Ember – 14, Tündér – 13
- HARCOS: Ork – 16, Goblin – 14, Törpe – 15, Elf – 14, Sötét-elf – 14, Félszerzet – 13, Ember – 15, Vámpír – 15, Tündér – 15
- ÍJÁSZ: Ork – 14, Goblin – 12, Elf – 12, Sötét-elf – 12, Ember – 13, Tündér – 11
- NEKROMANTA: Sötét-elf – 9, Ember – 9, Vámpír – 9
- PAP: Ork – 10, Goblin – 9, Törpe – 9, Elf – 9, Sötét-elf – 9, Félszerzet – 9, Ember – 9, Tündér – 8
- SZENT LOVAG: Törpe – 14, Elf – 14, Ember – 15
- TOLVAJ: Ork – 12, Goblin – 10, Sötét-elf – 10, Félszerzet – 10, Ember – 11, Vámpír – 11
- VARÁZSLÓ(NŐ): Törpe – 8, Elf – 8, Sötét-elf – 8, Félszerzet – 8, Ember – 8, Tündér – 8
Az ÉP-k akkor változnak, ha valakit megsebesítenek (találati felület ujjatlan póló) akkor a fegyver sebzéspontjának (SP) az értékét veszíti el az ÉP-jéből.
Sebzéspontok (SP) fegyverek szerint:
- ÍJ: SP 5, Markolat – változó, Burkolt rész – kb. 8cm (vesszőn), távolsági szúró, kétkezes
- SZÁMSZERÍJ: SP 5, Markolat – változó, Burkolt rész – kb. 8cm (vesszőn), távolsági szúró, kétkezes
- TŐR: SP 2, Markolat – kb. 10cm, Burkolt rész – max. 30cm, vágófegyver, egykezes
- DOBÓTŐR: SP 2, Markolat – kb. 10cm, Burkolt rész (az egész!) – max. 20cm, vágófegyver, egykezes
- EGYKEZES KARD: SP 3, Markolat – kb. 15cm, Burkolt rész –31-60cm, vágófegyver, egykezes
- MÁSFÉLKEZES KARD*: SP 3/4, Markolat –15-25cm, Burkolt rész –50-90cm, vágófegyver, egy/kétkezes
- PALLOS: SP 5, Markolat – min. 25cm, Burkolt rész – min. 90cm, vágófegyver, kétkezes
- RÖVID LÁNDZSA: SP 3, Markolat – kb. 1m, Burkolt rész – min. 20cm, szúrófegyver, egykezes
- LÁNDZSA: SP 4, Markolat – 1,5-2,5m, Burkolt rész – min. 20cm, szúrófegyver, kétkezes
- DÁRDA: SP 5, Markolat – min. 2,5m, Burkolt rész – min. 20cm, szúrófegyver, kétkezes
- BOT: SP 2, Markolat – a használó magassága, Burkolt rész – az egész, zúzófegyver, kétkezes
- BÁRD*: SP 4/5, Markolat – változó, Burkolt rész – 20-30cm, vágófegyver, egy/kétkezes
- BUZOGÁNY: SP 4, Markolat – 30-50cm, Burkolt rész – gömb, zúzófegyver, egykezes
- KALAPÁCS*: SP 3/4, Markolat – 60-80cm, Burkolt rész – kb. 20x10x10cm, zúzófegyver, egy/kétkezes
- PAJZS: SP 0, csak(!) védekezéshez, egykezes
*Ha fog mellette másik fegyvert akkor a kisebb értéket sebez, ha nem fog mást, akkor a nagyobb értéket!
A fogás annyit tesz, hogy aminél kettő van beírva az kétkezes fegyver, tehát egyszerre csak egy lehet belőle a lény kezében és nem foghat mellette semmit.
A nyilak végét a szemgödörnél nagyobb polifoam adaggal kell ellátni, a baleset elkerülése végett. (Ha másfajta fegyverrel jöttök, forduljatok a szervezőkhöz)
Vértek tömegük szerint:
- KÖNNYŰ VÉRT: 0-5kg, Sebzésfelfogó-érték (SFÉ): 1
- KÖZEPES VÉRT: 5-12kg, Sebzésfelfogó-érték (SFÉ): 2
- NEHÉZ VÉRT: 12- kg, Sebzésfelfogó-érték (SFÉ): 3
Ez annyit tesz, hogyha a lényt támadják a támadó fegyver Sp-jéből ez levonódik. Arra azért legyetek szívesek figyelni, hogy milyen minőségű a vértetek, mert nem fogadunk el akármit, például polifoam, meg karton vértet, és ehhez hasonlókat.
Kasztok fegyver- és vért-megkötései:
- AMAZON: max. könnyűvért, tőr, dobókés, rövid lándzsa, bot, egykezes kard, lándzsa
- ÁRNYLOVAG: Akármilyen vért, tőr, egykezes kard, másfél kezes kard, pallos, buzogány,
- BARBÁR: max. közepes vért, egykezes kard, másfél kezes kard, pallos, bárd, buzogány, kalapács
- BÁRD: max. könnyű vért, dobótőr, tőr, egykezes kard, másfél kezes kard, nem lehet pajzsa
- BOSZORKÁNY: nincs vért, tőr, rövidkard, nem lehet pajzsa
- DRUIDA: max. könnyű vért, tőr, dobótőr, bot, rövid lándzsa, lándzsa, dárda, kis pajzs
- FEJVADÁSZ: max. könnyű vért, tőr, rövid lándzsa, egykezes kard, dobótőr
- GLADIÁTOR: Akármilyen vért, tőr, dárda, egykezes kard, másfél kezes kard, pallos, buzogány, kalapács
- HARCMŰVÉSZ: max. könnyű vért, tőr, dobótőr, rövid lándzsa, bot, egykezes kard, lándzsa
- HARCOS: Akármilyen vért, akármilyen fegyver (kivéve egzotikus fegyverek)
- ÍJÁSZ: max. közepes vért, tőr, dobótőr, rövid lándzsa, bot, íj, nem lehet pajzsa
- NEKROMANTA: nincsen vért, tőr, dobótőr, rövid lándzsa, nem lehet pajzsa
- PAP: max. könnyűvért, tőr, buzogány, rövid lándzsa, bot, kis pajzs
- Szent Lovag: Akármilyen vért, tőr, egykezes kard, másfél kezes kard, pallos, buzogány
- TOLVAJ: max. könnyű vért, tőr, dobótőr, egykezes kard, nem lehet pajzsa
- VARÁZSLÓ(NŐ): nincsen vért, tőr, dobótőr, bot, nem lehet pajzsa
Varázslatok, képességek:
A varázslatok MP-be kerülnek. A képességek pedig állandóan aktívak. Senki sem tudja 1. szinten a képességeit (kivéve az általános képességeket), se a varázslatait, tehát azokat is meg kell tanulni. (kivéve mágiahasználók (boszorkány, druida, nekromanta, pap, varázsló), lásd lenn)
Manapontok (MP) Kasztok szerint:
- AMAZON: Elf – 15, Sötét-elf – 15, Ember – 14, Tündér – 15
- ÁRNYLOVAG: Sötét-elf – 20, Ember – 19, Vámpír – 20
- BARBÁR: Ork – 8, Törpe – 9, Ember – 10
- BÁRD: Elf – 24, Sötét-elf – 24, Félszerzet – 22, Ember – 23
- BOSZORKÁNY: Sötét-elf – 26, Ember – 25, Vámpír – 25
- DRUIDA: Elf – 29, Ember – 29, Tündér – 29
- FEJVADÁSZ: Ork – 12, Goblin – 13, Sötét-elf – 15, Ember – 14, Vámpír – 14
- GLADIÁTOR: Ork – 14, Törpe – 16, Ember – 16
- HARCMŰVÉSZ: Elf – 20, Sötét-elf – 20, Ember – 19, Tündér – 20
- HARCOS: Ork – 14, Goblin – 15, Törpe – 16, Elf – 17, Sötét-elf – 17, Félszerzet – 16, Vámpír – 16, Tündér – 17
- ÍJÁSZ: Ork – 12, Goblin – 13, Elf – 15, Sötét-elf – 15, Ember – 14, Tündér – 16
- NEKROMANTA: Sötét-elf – 29, Ember – 29, Vámpír – 29
- PAP: Ork – 20, Goblin – 20, Törpe – 23, Elf – 24, Sötét-elf – 24, Félszerzet – 22, Ember – 23, Tündér – 25
- SZENT LOVAG: Törpe – 19, Elf – 20, Ember – 19
- TOLVAJ: Ork – 12, Goblin – 13, Sötét-elf – 15, Félszerzet – 14, Ember – 14, Vámpír – 16
- VARÁZSLÓ(NŐ): - Törpe – 29, Elf – 30, Sötét-elf – 30, Félszerzet – 29, Ember – 29, Tündér – 30
Kaszt-képességek:
- AMAZON: Erőösszpontosítás, Gyógyítás, Kézzel sebzés, Méregimmunitás, Mágikus csapás, Mágiatörés (A varázslatait ősei nevében hozza létre)
- ÁRNYLOVAG: Áldás, Átkozás, Bebörtönzés, Mágiatörés, Mágikus csapás, Méregkeverés (A varázslatait a sötétség istene nevében hozza létre)
- BARBÁR: Mágikus védelem, Méregimmunitás, Tombolás (A varázslatait ősei nevében hozza létre)
- BÁRD: Álmok dala, Csábítás, Párviadal, Tolvajlás, Zárnyitás, Mágikus védelem, Mágiatörés, Igaz szó, Gyógyítás, Méregkeverés (A varázslatait zene nevében hozza létre)
- BOSZORKÁNY: Átkozás, Bebörtönzés, Csábítás, Mérgezés, Mágiatörés, Mágikus védelem, és kezdéskor kap 8 SZP-t, amit szétoszthat, a varázslatai, és a képességei között (A varázslatait szépség nevében hozza létre)
- DRUIDA: A természet erői, Békesség aura, Bebörtönzés, Feltámasztás, Igaz szó, Gyógyítás, Méregimmunitás, Mágiatörés, Méregsemlegesítés, és kezdéskor kap 8 SZP-t, amit szétoszthat, a varázslatai, és a képességei között (A varázslatait a természet nevében hozza létre)
- FEJVADÁSZ: Bebörtönzés, Életlopás, Méregkeverés, (A varázslatait a küldetése nevében hozza létre)
- GLADIÁTOR: Gyógyítás, Párviadal, Tombolás (A varázslatait ősei nevében hozza létre)
- HARCMŰVÉSZ: Méregimmunitás, Gyógyítás, Mágikus csapás, Mágiatörés, Erőösszpontosítás, Kézzel sebzés (A varázslatait a test ereje nevében hozza létre)
- HARCOS: Erőösszpontosítás, Mágiatörés, Mágikus védelem (A varázslatait ősei nevében hozza létre)
- ÍJÁSZ: Gyógyítás, Célzás, Bebörtönzés (A varázslatait ősei nevében hozza létre)
- NEKROMANTA: Átkozás, Bebörtönzés, Életlopás, Halott bűvölés, Mágiatörés, Méregkeverés, és kezdéskor kap 8 SZP-t, amit szétoszthat, a varázslatai, és a képességei között. (A varázslatait a túlvilág nevében hozza létre)
- JÓ PAP: Áldás, Békesség aura, Bebörtönzés, Feltámasztás, Gyógyítás, Halott űzés, Igazszó, Méregsemlegesítés és kezdéskor kap 5 SZP-t, amit szétoszthat, a varázslatai, és a képességei között (A varázslatait a fény istene nevében hozza létre)
GONOSZ PAP: Áldás, Átkozás, Bebörtönzés, Életlopás, Halott bűvölés, Mágiatörés, Méreg immunitás, Mérgezés és kezdéskor kap 5 SZP-t, amit szétoszthat, a varázslatai, és a képességei között (A varázslatait a sötétség istene nevében hozza létre)
- TERMÉSZET PAP: Ugyan azt tudja, mint a jó pap csak még pluszba a Természet erői varázslatot.
- SEMLEGES PAP: Kezdéskor kap 5 SZP-t, amit szétoszthat, a varázslatai, és a képességei között (A varázslatait a természet istene nevében hozza létre)
- SZENT LOVAG: Áldás, Bebörtönzés, Gyógyítás, Igaz szó, Mágiatörés, Mágikus csapás, (A varázslatait a fény istene nevében hozza létre)
- TOLVAJ: Igazszó, Tolvajlás, Zárnyitás (A varázslatait ősei nevében hozza létre)
- VARÁZSLÓ(NŐ): Bebörtönzés, Békesség aura, Erőösszpontosítás, Feltámasztás, Gyógyítás, Igazszó, Mágiatörés, Mágikus védelem, Mágikus csapás, Méregkeverés, Méregimmunitás és kezdéskor kap 10 SZP-t, amit szétoszthat, a varázslatai, és a képességei között.(A varázslatait az őselemek nevében hozza létre)
A Képességek csak a használójukra hatnak másra nem!
A +X. SZP annyit jelent, ahhoz hogy a varázslatot vagy képességet a következő szintre emeljük mennyit kell rákölteni! Se fegyverhasználat, se képesség, se varázslat, se ÉP, se SP, se MP szint nem mehet a lény szintje +1 fölé! Tehát 2. szintű lénynek nem lehet 4. szintű varázslata, de 3. Igen.
Minden szintlépésnél a karakter kap 1 ÉP-t VAGY 1 MP-t a regisztrálásnál kell BEIRATNI!.
|